Manuele therapie

Typische klachten waarbij manuele therapie zinvol is zijn rugpijn en nekpijn. Klachten aan de wervelkolom of ledematen ontstaan wanneer gewrichten niet goed werken.

Vaak  is een kortere of langere overbelasting van het gewricht de oorzaak van de klacht. Bewegen wordt dan moeilijk en pijnlijk. Ook kunnen spieren verkrampen en kan de pijn uitstralen naar andere delen van het lichaam.

De manueel therapeut helpt u bij het inventariseren en oplossen van deze pijn bij het bewegen.

Bij het FysioHuis zijn er drie manueel therapeuten werkzaam. Wij integreren manuele therapie en oefentherapie volgens de laatste inzichten. De effecten zijn vaak direct merkbaar, je ervaart een toename in de bewegingsvrijheid en vaak een afname van pijn.

Voor welke klachten is manueel therapie geschikt?

Veel klachten die veroorzaakt worden door stoornissen in gewrichten kunnen door de manueel therapeut positief worden beïnvloed.  Hierbij kunt u denken aan:

• Hoofd- en nekpijn in combinatie met slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • Nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen
  • Hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib en borstpijn
  • Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
  • Bepaalde vormen van duizeligheid
  • Kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten

Of manueeltherapie ook uw klacht kan verhelpen, moet blijken tijdens de intake en het onderzoek.

Van Aandoening naar Beter

Afspraak maken?

Vul het formulier in, stuur een e-mail naar info@hetfysiohuis.nl of bel 0343 516 633